Colombianen zijn geweldig - Reisverslag uit Popayán, Colombia van alwinsmit - WaarBenJij.nu Colombianen zijn geweldig - Reisverslag uit Popayán, Colombia van alwinsmit - WaarBenJij.nu

Colombianen zijn geweldig

Door: Alwin

05 Juli 2006 | Colombia, Popayán

In Ecuador zijn we naar Quito gegaan, waar we afspraken met Matthijn. Na weer twee heftige nachten (o.a. het verlies van nederland verwerkend) ging hij. Met hem was ik ook Ecuador gaan kijken, op een groot veld tussen de ecuadorianen. Nadat bij matthijn al 2 keer dingen gerold waren probeerden ze mij ook 2 keer te legen, maar gelukkig merkte ik het. Het geweldige was dat ondanks dat Ecuador verloor iedereen ging feesten. Na een uur meedansen liftten we mee in een auto die rondjes om het veld reed, waar honderden autos en vele mensen hun trots over Ecuador lieten blijken. Super.

Daarna raceten we even naar de kust, waar we bultrugwalvissen gingen bekijken. Fantastisch, wat een majestueuze beesten. Helaas geen fotos, want bij de reis Ecuador uit was in de bus toen ik een uurtje sliepn nog mijn camera en mp3 gestolen. Jammer maar meer niet, het doet me niet zoveel omdat bob beide ook heeft en het toch op het einde van de reis loopt.

Colombia is echt super. Van 2 Colombianen die we in brazilie ontmoet hebben hebben ons een adres gekregen in popayán, waar we nu al 6 dagen zitten. We klopten aan bij de familie en die hebben ons de sleutel van hun zeer luxe buitenhuisje gegeven met zwembad en supergrote tuin erbij. Maar met de jongeren in de familie Parada vermaken we ons super. Supergastvrije lui, het komt ons aan niets te kort vooral niet aan stappen, en een beetje voetballen hier en daar. Toen we aankwamen hadden we hier ook al een groep jongeren ontmoet die ons overal mee naar toe nam kortom de meeste gastvrije mensen in zuid-amerika. Mensen die je net ontmoeten en je op lunch of avondeten trakteren. Mensen vinden het hier super om te geven. Wat een warmte ontvangen we.

Verder zit het met de veiligheid hier goed, de guerrillas zitten tegenwoordig alleen nog maar in de jungle en de mensen zijn gewoon echt zo ontzettend warm. Okay we gaan nog wat verder relaxen!

• 16 Juli 2006 - 21:40

Ad:

Nog steeds aan het luieren? En waar zitten jullie nu?

• 19 Juli 2006 - 07:19

Pete:

Yo kerel, waar was jij een paar dagen terug, ergens in een bosje met een bivak muts op? geef bob z'n spullen terug! ;-)
    veel plezier nog de laatste weken!!