Genieten van de mensen en de kust - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van alwinsmit - WaarBenJij.nu Genieten van de mensen en de kust - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van alwinsmit - WaarBenJij.nu

Genieten van de mensen en de kust

Door: Alwin

25 Juli 2006 | Colombia, Santa Marta

Ha daar ben ik weer nog steeds levend. De laatste maand brengen we relaxend en een beetje feestend door. Zo gingen we naar Cali, de ´salsa hoofdstad van de wereld´. Bij de hoofdstad Bogotá gingen we snel weg omdat Bob daar beroofd was. Verder bezochten we Medellin, waar de mooiste vrouwen van Colombia wonen (de stad is verder ook wel leuk hoor ;)

Daarna gingen we door naar de naar de noordkust, Cartagena (1e dag: luchtvochtigheid 95%!!!). Dit is een zeer oude stad met een aantal forten en omgeven door muren tot 15 m dik. De binnenstad is de mooiste stad van Zuid-Amerika naar mijn mening, en de sfeer ook wel goed. Arm en rijk zijn hier wel erg ver van elkaar verwijderd. Verder zagen we hier in het kader van de Caribische en Centraalamerikaanse spelen het vrouwenschermen, wat erg spectaculair was. Hardlopen langs de stranden van Bocagrande was ook erg mooi en nodig want van al dat stappen voel je je toch wat ongezond. Wel veel leuke mensen ontmoet.

Verder deden we nog een dagtripje naar de Islas de Rosario, hele mooie eilandjes vlakbij. Met als hoogtepunt Playa Blanca, een paradijs in het klein. Ook bezochten we nog de Totumo vulkaan -nou ja, wat heet - het was zo´n 15 m hoog. Maar binnen in was lauwe modder waar je heerlijk in kon baden terwijl je lekker gemasseerd werd. Het modderbad heeft geen bodem en het lijkt net of je zweeft, hele rare sensatie. Jammer dat ik nu nog steeds modder vind zo nu en dan :) De Colombianen zijn nog net zo vriendelijk als altijd dus we genieten nog volop. Nog een paar daagjes hier in Santa Marta aan het strand en dan gaan we in Nederland van het lekkere weer genieten. Tot snel
Alwin

• 25 Juli 2006 - 15:37

Pete:

Wat gebeurde er in dat modderbad toen bob een scheet liet? Lache foto's kerel, geniet van jullie laatste dagen daar!!

• 25 Juli 2006 - 15:43

Alwin:

Waarom denk je dat het bad plotseling een stuk leger is op de latere foto´s :)

• 25 Juli 2006 - 17:06

JW+vrouw En Kids:

Zo Alwin, ik zie het alweer je hebt alvast stiekem geoefend voor de jaarlijkse prutrace (dit jaar op 26 augustus) bij de Boerinn

Alwin (en Bob) veel plezier nog eventjes en "succes en sterkte" met de terugreis naar dit kikkerlandje

• 27 Juli 2006 - 12:14

Mirjam:

eindelijk weer eens gewassen, na al die maanden? en al weer een beetje zin om weer naar huis te gaan? Geniet van de laatste weken. Dit is mijn laatste berichtje op je site, ik ga zo op vakantie, en als ik etrug ben zal je weer face-to-face met me moeten praten, maar daar wen je vast ooit wel weer aan...
    goede terugreis alvast en tot snel, nu echt!!!
    liefs Mirjam

• 31 Juli 2006 - 18:46

Ad En Ank:

Een voorspoedige terugreis gewenst. Je was net nog op de site van Bob. Bel je nog via Skype voor je weggaat? Edo is inmiddels net weer roodverbrand terug van 4 weken Granada ('s nachts nog boven de 30 graden en overdag 40)en is blij dat het weer hier wat minder aan het worden is.

• 31 Juli 2006 - 18:55

Alwin:

ik kom zo ff op skype maar moet eerst ff een cibercafe met microfoon zoeken en ff wat mailtjes sturen. spreek jullie zo!