Mooie stadjes aan het strand - Reisverslag uit Natal, Brazilië van alwinsmit - WaarBenJij.nu Mooie stadjes aan het strand - Reisverslag uit Natal, Brazilië van alwinsmit - WaarBenJij.nu

Mooie stadjes aan het strand

Door: Alwin

20 Oktober 2005 | Brazilië, Natal

Hallo, hier zijn we weer. De laatste keer zijn we liftend naar Fortaleza gegaan. Halverwege sliepen we bij een tankstation tussen een komen en gaan van trucks en snurkende vrachtwagenchauffeurs. Meteen door namen we de bus naar Natal, bekend om zijn mooie stranden. De prijzen waren er ook naar, maar dan zat je ook op een toplocatie (dicht bij een 120 m hoge duin). Lekker een dagje gechilld en in de golven gelegen. De tweede dag gingen we ook nog even bodyboarden, wat ook wel cool was. Verder was het weer partytime, we gingen wat locals stappen en de volgende ochtend moesten we onszelf de spreekwoordelijke schop onder de kont geven.

We gingen namelijk naar Praia de Pipa, waar we pas laat aankwamen. Dit is echt een surfersdorpje en in Brazilie is dit de place to be wat betreft zand en stappen. Wij gingen echter kort zwemmen en daarna weer verder, waar we bij Tibau do Sul het mooiste stuk kust tot nu toe zagen. Een meer uitkomend in zee en strand omgeven door kliffen van een m of 15. Prachtig uitzicht en weer terug. We namen de taxi naar het volgende plekje, gedeeld met 2 anderen was dat namelijk goedkoper dan de bus !! Vreemd.

We kwamen aan in Joao Pessoa een stad ter grootte van Rotterdam maar met veel oude kleine en grote gebouwen, en een meer met terrasjes in het centrum. Heel gezellig dus, we hebben daar ook nog een zeer indrukwekkende Franciscaanse kerk in barokstijl bezocht. We sliepen in een eh, goedkoop hotel met veel tvkanalen...

Dachten we dat dit een leuk stadje was, de volgende dag gingen we naar Olinda. Hoewel wij als Hollanders ons best hebben gedaan om de boel plat te branden (1631) is het daarna weer opgebouwd tot een prachtig dorps stadje. Heuvelachtige keistraatjes en huisjes in alle kleuren omcirkelen de vele mooie kerken. Verder zit ons hostel 50 m van de zee en vanaf de heuvel heb je een fantastisch uitzicht over zee, Olinda, en het naastgelegen Recife. De voorbereidingen voor carnaval (volgens insiders hier leuker dan dat van Salvador en Rio) waren al in volle gang. Aangezien het wel toeristisch is was het niet meer dan normaal dat we weer een uitgebreide discussie voerden met een oplichter voor ongevraagde diensten. Toch wel het mooiste kuststadje tot nu toe.

Vandaag zijn we weer teruggegaan naar Natal om daar mijn camera en bob´s oplader op te pikken, vergroot toch het reisplezier een beetje he :)

groeten van Alwin

• 21 Oktober 2005 - 08:48

Michiel:

Go carnaval !! Succes met Salsadansen tijdens bodyboarden op de golven !

• 21 Oktober 2005 - 14:38

JW En Vrouw+kids:

Goede discussies kan je daar voeren (=nuttige tijdsbesteding), ga je nu ook foto's van die "oplichters" op internet zetten. (eventueel op de site van opsporing gezocht).

Wederom veel plezier en geluk (en dat lukt wel zo te horen)

p.s. voer die discussies gewoon in het Nederlands. Daar hebben ze vaak een koleren hekel aan

• 21 Oktober 2005 - 16:14

Ank:

helaas kwam je telefoontje niet door dinsdag, hoewel de computer wel aanstond en we thuis waren. Is alles gelukt met je fototoestel ?
    Groetjes, Ank

• 21 Oktober 2005 - 16:22