Weer Natal; Recife en Salvador - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van alwinsmit - WaarBenJij.nu Weer Natal; Recife en Salvador - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van alwinsmit - WaarBenJij.nu

Weer Natal; Recife en Salvador

Door: Alwin

24 Oktober 2005 | Brazilië, Brasilia

Hallo vriendjes en vriendinnetjes

toen we zijn aangekomen in Natal, gingen we de volgende dag Genipabu strand bezoeken, ook bij Natal. Zo mogelijk nog mooiere duinen, tot een meter of 40 hoog. We moesten hier even sandboarden proberen, was leuk om te proberen, met een plankje de duin af. Verder bezochten we hier een mooi meertje dat tegen de duinen aanlag, waar we overdag een paar uilen zagen vliegen (gekke beesten dus). We waren niet voor niets naar Natal gekomen, want s Avonds kwam Adriaan aan met Bob´s oplader en mijn nieuwe camera. Adriaan (en Edo en Ad) heel erg bedankt voor de hulp want dit maakt het reizen toch net weer wat leuker.

Vol goede moed gingen we de volgende dag weer zuidelijk naar Recife. Het ligt dus naast Olinda, maar is veel groter. Ondanks de grootte en de slechte naam qua veiligheid hebben we ons goed vermaakt. Wel waren er veel meer zwervers op straat, dat krijg je met een grote stad. De hoge oude koloniale gebouwen, smalle straatjes en mooie kerkjes gaven het geheel toch een warm uiterlijk. En ook hier gaat de hele stad winkelen op zaterdag. We hadden ook nog een fort bezocht dat door Prins Maurits hier is gebouwd, waarvoor hij blijkbaar ook nog een standbeeld heeft verdiend.

Dezelfde dag nog vertrokken we naar Salvador de Bahia, wat als een van de leukste steden van Brazilie bekend staat, hoewel niet zo veilig. Het ligt aan een enorme baai met heel blauw water, en het is een heuvelachtige stad. Ook hier dus op-en aflopende klinkerstraatjes vol met koloniale hoge gebouwen en prachtige kerken. Verder staat het bekend om zijn (relatief) grote Afro-Afrikaanse bevolking, met hun eigen muziek en kunst.
Hier zagen we eindelijk de bakken toeristen die we in de rest van Brazilie misten. Capoeira (soort dansende vechtsport) wordt dan ook alleen gedaan als je betaalt en niet omdat ze het leuk vinden, en verder gaven de Brazilianen ook niet zelf het goede voorbeeld. In een kerk waar je tijdens de dienst geen foto´s mocht nemen stond een moeder 1 m naast een bord ´geen foto´s´ haar kind uit te leggen hoe ze foto´s moest nemen. Toch een prachtige stad. Verder nog een live samba-bandje gezien en een raggaekroegje in geweest. De grootte van de stad heeft wel wat nadeeltjes, bijvoorbeeld enorm veel bedelende kinderen die geeneens Portugees spreken want Nao (Nee) wordt hier als een stimulans opgevat om nog 5 keer te vragen. Verder werdt Bob nog een keer met een pen bedreigd (oeioei), maar op zich zorgt dit wel voor een minder leuke ervaring van de stad. We hebben natuurlijk wel genoten, bijvoorbeeld een stukje van een kerkdienst (het was zondag) in een kerk volledig versierd met wit hout en bladgoud. Indrukwekkend. Tot zover!

groetjes Alwin

• 24 Oktober 2005 - 14:59

Rosanne:

Wauw mooi die kerk! Fijn dat we weer foto's kunnen zien. En nou wel beter op je camera letten he! Groetjes van je grote zus

• 24 Oktober 2005 - 15:01

Rosanne:

• 24 Oktober 2005 - 17:27

Ank:

Ontzettend mooie foto's heb je weer gemaakt.Het doet me deugd dat er toch nog wat van mijn opvoeding ding is blijven hangen, gezien al je kerkbezoeken deze week .Groetjes

• 25 Oktober 2005 - 21:12

Ad:

Nou ja, heel veel is er toch ook niet blijven hangen want je weet niet meer wat een altaar is. Maar goed je bent nooit te oud om te leren.

• 26 Oktober 2005 - 16:46

Alwin:

ja een beeld dan, ik zal het wel meteen aanpassen voor de goede orde

• 28 Oktober 2005 - 08:11

Pete:

Boomkever...hahahaha.
    hier is het weer weekend, daar ook?