Relaxen en een vulkaan - Reisverslag uit Pucón, Chili van alwinsmit - WaarBenJij.nu Relaxen en een vulkaan - Reisverslag uit Pucón, Chili van alwinsmit - WaarBenJij.nu

Relaxen en een vulkaan

Door: Alwin

04 Februari 2006 | Chili, Pucón

Na paaseiland hadden we met Matthijn afgesproken, die nu ook in Chili is. Supercool om weer ervaringen uit te wisselen. Toen gingen we zuidelijk naar Santiago, naar het plaatsje Paine, waar de om van Jeroen leeft. Hij is getrouwd met een Chileense en ze hadden ons uitgenodigd. De familie was echt superenthousiast en Jan heeft ons een hoop verteld over de Chileense cultuur vanuit een onafhankelijk standpunt. Leerzaam en gezellig, lekker veel in de tuin gevolleybald. Jan en Neli en de kinderen waren echt heel gastvrij.

Tussendoor zijn we nog een dagje Valparaiso wezen bezoeken, een plaatsje dat aan de kust tussen 8 heuvels aangeplakt ligt. Wel mooi maar we hadden het iets leuker verwacht.

Daarna zijn we liftend verder gegaan, en dezelfde dag kwamen we 700 km verder aan in ons reisdoel, Pucón. Dit ligt aan het Villarica meer en aan de voet van de gelijknamige vulkaan. Ook Matthijn was hier liftend heengekomen en dus hebben we gisteren samen de vulkaan beklommen. Door de sneeuw 1400 m omhoog, sta je plots in de zwavellucht, die soms niet te harden is. Villarica is nog actief, en je ziet een stukje lava broeien in de krater. Af en toe spuit het meters hoog de lucht in, wat echt heel spectaculair is om te zien.

De weg naar beneden was in een uur gebeurd, ze hadden een soort rodelbaan naar beneden, een geul in de sneeuw. Op je kont gaan zitten, benen omhoog en de zwaartekracht deed de rest. Zo gleden we supersnel van de berg af, was echt geweldig om te doen! Leuk toetje aan het eind van de dag zoiets!

groeten van Alwin

• 05 Februari 2006 - 13:00

Ank:

Wat leuk om de oom van Jeroen met zijn gezin op de foto te zien.Lijkt wel op Laurens.Heb je ook je Nederlands weer even kunnen bijhouden.Liefs Ank

• 09 Februari 2006 - 09:25

Arjette:

Dat zou ik ook nog wel 's willen doen: Een vulkaan van dichtbij bekijken! Lijkt me echt een supergave ervaring. Net als dat op mn kont door de sneeuw naar beneden zoeven trouwens :)
    groetjes!