Atacama woestijn en San Pedro - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van alwinsmit - WaarBenJij.nu Atacama woestijn en San Pedro - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van alwinsmit - WaarBenJij.nu

Atacama woestijn en San Pedro

Door: Alwin

26 Februari 2006 | Chili, San Pedro de Atacama

Van uit La Serena gingen we 15 uur in de bus naar San Pedro de Atacama, waarvan de laatste 6 uur alleen maar rood zand en rotsen te zien waren. We reden nl. in de Atacama woestijn, de droogste woestijn ter wereld. San Pedro is een gezellig klein dorpje in een oase hier, met vulkaanstenen huisjes. De inheemse bevolking gaat nog terug tot voor de inca´s en heeft haar heel eigen cultuur.

Vanuit San Pedro gingen we gisteren een bezoek brengen aan de Valle de la Luna, in ieder land hebben ze lijkt het wel iets wat ze op een maan vinden lijken. En verrek, ook dit was weer ruige rotsen all over. Het mooie was dat het 8 dagen geleden voor het eerst in 2 jaar op die plek geregend heeft. Normaal is het bruin-rood achtig, na regen spoelt het stof weg en komt het zout dat in de grond zit naar de oppervlakte. Dit geeft de vallei een prachtige mengeling van bruin, rood, wit en zilverachtige kleuren. Heel erg mooi.

We zijn net teruggekomen van de geisers van Tatio. We werden om 4 uur van de camping opgehaald waarna we nog een eindje moesten rijden en in het donker aankwamen. De geisers spoten iets minder hoog dan we dachten, het was meer borrelen en een paar kleinere voortdurende geisers. Maar die voortdurende rookgordijnen en de geur van zwavel zijn toch wel erg mooi. Het was -6 (het is op de hoogvlakte op 4000 m hoogte, en boliviaanse winter!!) dus waren we blij dat de zon opkwam. Gelukkig konden we in een natuurlijk thermaal bad ff bijkomen. Hierna bezochten we het dorpje Machuca en inmiddels zitten we weer te stikken van de hitte in San Pedro. Morgen vertrekken we, doen we nog iets noordelijker en gaan we daarna Bolivia in.

groeten en kussen van Alwin

• 27 Februari 2006 - 01:58

Natalia:

Que lindas fotos, reflejan buenos momentos. Cuidate muchos y sigue disfrutando la libertad de moverte libremente entre personas y paisajes de belleza diversa.

Un abrazo,
    Natalia

• 27 Februari 2006 - 04:59

Katherrine:

just i want to say that your pictures of san pedro atacama are so great i love it just remind me when i used to live there.

• 27 Februari 2006 - 08:34

Arjette:

Bob doet zijn naam eer aan: Leuke 'Lassie'-foto :)

Veel plezier nog daar!!!

Groeten,
    Arjette

• 02 Maart 2006 - 09:18

Mirjam:

Zijn al je korsten weer mooi los geweekt? en daarna lekker flossen met een cactus....heerluk!!!

• 02 Maart 2006 - 20:56

Jeannette Den Blanken:

We genieten enorm van jullie prachtige foto's en mooie verslagen. Alle goeds gewenst van fam.den Blanken!

• 04 Maart 2006 - 01:11

Anie...:

Vrienden! Ik zal behandelen dat zij kunnen begrijpen wat ik schrijf. Ik ben heel gelukkig wanneer zien deze zo mooie fotografie, weerspiegelt de bewondering die heeft wanneer weten elk hoek elk reis. Hij stuurde alle mijn machten waarnaar hen "Drop", bijgevolg dat zij de geest hebben die voldoende is om dit avontuur te verdergaan met genieten van! Het geluk, Veel geluk!