Carnaval, natuurschoon en Bolivia in - Reisverslag uit Oruro, Bolivia van alwinsmit - WaarBenJij.nu Carnaval, natuurschoon en Bolivia in - Reisverslag uit Oruro, Bolivia van alwinsmit - WaarBenJij.nu

Carnaval, natuurschoon en Bolivia in

Door: Alwin

Blijf op de hoogte en volg

04 Maart 2006 | Bolivia, Oruro

De laatste dagen in Chili brachten we in Arica door. Eerst zagen we daar een stuk van het carnaval. Klein maar spectaculair.

De dag erna gingen we naar het Nationaal Park Lauca. Hier zagen we o.a. lama´s, vicuña´s soort wilde lama), vizcacha´s en prachtige uitzichten. De lama´s zijn net als koeien bij ons, lopen veel vrij rond maar worden voor wol en vlees gebruikt.

We stegen tot boven de 4000 m. Gelukkig hadden we een zakje met cocablaadjes gekregen om hoogteziekte te voorkomen (Arica ligt nl. aan de zee). Geen zorgen, de blaadjes op zich zijn geen drugs en zelfs legaal hier, oa wordt er thee van gemaakt. Het prachtige groene mos van de altiplano (hoogvlakte) steekt mooi af tegen de woeste rotsen. Het is hier nu regenseizoen, zodat we door regen, hagel, onweer en sneeuw werden verrast :)

De dag erna gingen we naar La Paz, de grootste stad van Bolivia. We gaan de Chileense mensen missen maar je moet toch een keer verder. 80 % van de Bolivianen is van inheemse afkomst, iets wat je meteen terugziet aan de kleurrijke klederdracht en de vele straatverkopers. La Paz ligt op 3500 m hoogte tussen de bergen, heel mooi hoe die huisjes tegen de hellingen staan. We bezochten een basiliek waar je het dak op kon (letterlijk) en verder een ´heksenmarkt´, waar je onder meer gedroogde lamafoetussen kon kopen om je tegen onheil te beschermen...luguber wel. We zitten nu in Oruro, ook op 3700m.

  • 05 Maart 2006 - 18:12

    Dorien:

    Gave foto's zeg!

    groetjes Dorien

  • 06 Maart 2006 - 18:42

    Arjette:

    Als ik een man was zou ik natuurlijk iets opmerken over het verschil in foto 2 en 3, maar ik ben geen man, dus dat doe ik niet :)

    Ik vroeg me opeens af hoeveel foto's jullie al wel niet hebben en wat een inplakwerk dat gaat worden, hehe

    Veel plezier nog! Groeten,
    Arjette

  • 06 Maart 2006 - 18:43

    Arjette:

    Sorry, ik bedoel verschil tussen foto 1 en 2. Lekker wakker ben ik hier zohee

  • 07 Maart 2006 - 13:20

    Maaike (de Vriendin Van):

    Hay Alwin,
    Je verwacht t misschien niet, maar ik volg je avonturen nog steeds. Vind dat je echt hele interessante stukjes schrijft en vind je foto's ronduit schitterend! Ze doen niet onder voor een professionele fotograaf...
    Veel plezier in Bolivia, hoorde van n collega die er ook is geweest dat het een bijzondere ervaring is als je op zo'n grote hoogte zit: n wondje van het scheren blijft bloeden en je bier heeft een mega grote schuimkraag...

    Heel veel plezier nog, geniet ervan!

    Groeten,
    Maaike

  • 08 Maart 2006 - 05:26

    Patricia:

    Hola Alwin... estoy otra vez por aca... me encantan las fotos.. son increibles y artísticas. Besos y mucha suerte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 64971

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: