Salar de Uyuni - ademloos - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van alwinsmit - WaarBenJij.nu Salar de Uyuni - ademloos - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van alwinsmit - WaarBenJij.nu

Salar de Uyuni - ademloos

Door: Alwin

Blijf op de hoogte en volg

09 Maart 2006 | Bolivia, Uyuni

Hallo allemaal,

we komen net terug van de Salar de Uyuni. Dit is echt een van de mooiste tripjes die we gedaan hebben. De Salar is de grootste en hoogste zoutvlakte ter wereld. Het zout wordt gebruikt voor verkoop, kunst, en op de Salar zijn zelfs huizen die helemaal van zout zijn (incl. muebels). Het witte spul zorgt voor een prachtig maar zeer vreemd landschap, dat zeer duidelijk tegen de lucht afsteekt of er juist in overloopt. Dit bizarre landschap was echter niet het enige wat we deden.

We gingen de dag erna langs Laguna Colorada, een schitterend meer. Wat het zo bijzonder zijn is dat microorganismen en algen het meer een bizarre rood-roze kleur geven. Geen wonder dat de 10.000 flamingo`s die er zijn ook roze zijn. Het is echt heel raar om een meer met deze kleur te zien. We bevonden ons de hele tijd op een hoogte van tussen de 3500 en 4800 m.

De laatste dag gingen we vroeg op want ook hier hebben ze geisers. Daartussen zie je ook nog wat kokende modderpoeltjes waar je beter maar niet in kan gaan staan anders kun je het niet navertellen. Daarna gingen we even in een thermaal bad uitrusten, met schitterend uitzicht natuurlijk. Vervolgens gingen we verder zuidelijk tot we bij een vulkaan kwamen die de grens met Chili bepaalde. Daarvoor lag echter de Laguna Verde, waarin niet alleen de eigen groene kleur schitterde maar ook de kleuren rood en geel die de berg erop reflecteerde. Weer een schitterend en apart meer.

Dit waren prachtige dagen in één van de bizarste en afwisselende landschappen van Zuid-Amerika en misschien wel van de wereld. Zo reden we ook weer langs stukken woestijn. Schitterend, we hebben weer super genoten ervan.

Tot horens
Alwin

  • 10 Maart 2006 - 09:10

    Pete:

    Net op het punt dat ik dacht dat jullie trip niet NOG indrukwekkender kon worden...meesterlijke foto's!

  • 10 Maart 2006 - 10:57

    Katherine:

    hello alwin ho my god what a beautiful pictures of uyuni what can i say just wooooooooo !!! que bellas fotos son un descanso para mi vista.

  • 11 Maart 2006 - 04:53

    Anie:

    Zij laten ik werpen mij om veel met de foto's te lachen, zij zijn prettig!!! zij heel amuseren! !!.. Schijnt dat reeds zij gek gaan!!! jajajaja. Heeft elke keer meer verbeelding, GELUKWENS!
    Ik Geloof dat tot ik van hen zal dromen, met die zo amuserend en zo mooie landschappen.

  • 11 Maart 2006 - 09:07

    Sonja:

    Jeetje, jullie zijn gekke mannen. Echt super die foto's, ik lach me suf.

  • 12 Maart 2006 - 16:17

    Inge+JW En Kids:

    Eindelijk kan ik ook weer die foto's bekijken, maar welke flamingo ben jij en welke is Bob?
    (op mijn werk alleen tekst en geen foto's, maar sinds we electriciteit en internet op de Deel hebben, kan ik ook die foto's thuis kijken)

    veel plezier nog deze laatste maaaanden

    gegroet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 64974

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: