Dodenrit en het Titicacameer - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van alwinsmit - WaarBenJij.nu Dodenrit en het Titicacameer - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van alwinsmit - WaarBenJij.nu

Dodenrit en het Titicacameer

Door: Alwin

13 April 2006 | Bolivia, Copacabana

Hallo allemaal.

We zijn laatst 2 dagen blijven hangen. De belastingen gingen omhoog dus legden de bussen 2 dagen het land lam. Behalve staken blokkeerden ze alle doorgaande wegen voor al het verkeer. Er zijn hier vaker blokkades maar meestal niet zo massaal. Apart om mee te maken dat dat zomaar kan.

Daarna zijn we weer naar La Paz gegaan, waar we een mountainbiketocht gingen doen. Het was 62 km, en we daalden van 4700 tot 1200 m!!! De weg staat bekend als s werelds gevaarlijkste weg (the Death Road) vanwege het grote aantal vrachtwagens dat langs de soms loodrechte hellingen naar beneden valt. De weg is smal en op het bewuste stuk gravel, maar voor fietsers is het gewoon een kwestie van scherp blijven. Toch wel apart, dat je soms op 30 cm naast je honderden meters recht naar beneden kan kijken. De landschappen waren echter schitterend, vooral het middelste stuk door het nevelwoud heen (in feite zit je in de wolken). En natuurlijk is het lekker om alleen maar (op een klimmetje na) te hoeven afdalen.

Daarna gingen we buiten La Paz naar Tiwanaku. Dit was voor de inca´s de grootste stadstaat van Zuid-Amerika, en er waren nog ruines over. Zoveel was er niet meer te zien en het gebrek aan informatie, zelfs in het Spaans, was zo groot dat we in Chili nog meer over deze belangrijke cultuur hebben geleerd. Jammer, viel tegen dus.

Daarna zijn we naar het Titikaka meer gegaan, s werelds hoogste bevaarbare meer op 3800m. De kleuren waren mooier dan we hadden gedacht, want het is erg groot. In Copacobana vonden we een riant hotel bijna voor niets. Relaxed stadje, verder gingen we nog het Isla del Sol bezoeken. Volgens de Legendes is hier de inka samenleving begonnen met het ontstaan van de zon(negod) die de eerste inca´s creeerde. Mooi eiland dat we over een oud (gerestaureerd) preinca-pad doorkruisten.

• 14 April 2006 - 08:33

JW En Vourw+kids:

Gelukkig voor jullie kwam er op de dodenweg geen verkeer van rechts

Voor het overige veel plezier en geluk nog

• 15 April 2006 - 05:40

Katherine:

i am wrting to you to let you know once againthat your picture are very nice, i feel sorry for the poor llamita lieing down on this van blesss her\him