Colca Cañon en het leger in - Reisverslag uit Arequipa, Peru van alwinsmit - WaarBenJij.nu Colca Cañon en het leger in - Reisverslag uit Arequipa, Peru van alwinsmit - WaarBenJij.nu

Colca Cañon en het leger in

Door: Alwin

Blijf op de hoogte en volg

01 Mei 2006 | Peru, Arequipa

Ik ben net terug van het bezoeken van de 1 na diepste kloof ter wereld, de Colca Canyon. Op zijn diepst is hij 3400 m diep!! Niet alleen heb je hier schitterende uitzichten over de groene vallei, ook stikt het hier van de condors. Deze ´supergieren´ kunnen een spanwijdte van 3 m krijgen en het waren inderdaad joekels. Vlak langs je vlogen ze, een indrukwekkend gezicht met zulke vogels.

Aangezien ik nogal gek op hiken ben daalde ik 1200 m de kloof in af naar Oasis. Ik dacht dat het een dorpje was, maar het was slechts een stel rieten hutjes, omgeven door palmen, de Colca rivier die er vlak langs liep, en drie zwembadjes. Het was een waar paradijs van groen en water, verder omgeven door rotsen en droge vegetatie als cactussen. Echt een oase dus.

Verder raakte ik pas in een bar aan de praat met een majoor van het leger. Hij nodigde me, als gymleraar zijnde, de volgende dag op de basis uit om aan de sportles deel te nemen. Ik deed dit natuurlijk graag en werd aan de poort al als ´Señor Alwin´ ontvangen. Meegedaan aan de oefeningen en ik werd daar na door de mannen gevraagd om les te geven. 45 vermoeiend minuten later hadden ze een stukje taibo, acrogym, en een spel gedaan. Superlachen. De majoor drong aan dat ik wat ging drinken. Ik had zin in bier maar dat kan dus niet op een legerbasis. Fout, de majoor stuurde een officier de basis af om te halen en even later zaten we in zijn kantoor te proosten. Supergastvrije man, en wat een bijzondere ervaring. Als herinnering mocht ik het legershirt en pet waarin ik getraind had meenemen. Wat een geluk weer deze dag.

  • 01 Mei 2006 - 15:44

    Rogier:

    Weer mooie plaatjes geschoten!!! Ga zo door, sergeant Alwin!!

  • 01 Mei 2006 - 16:38

    Ad:

    Een leger dat geen bier drinkt, het is niet meer wat het geweest is...
    Serieus: verbaast me toch wel, zal wel een vooroordeel zijn.

  • 01 Mei 2006 - 19:29

    Rosanne:

    Beter lezen ad.
    Gaaf die condors!!

  • 02 Mei 2006 - 14:11

    Pete:

    zie je, het is veel leuker zonder bob ;-)
    heb je ook wat foto's gemaakt op die leger basis? ben benieuwd. mazzel, pete

  • 03 Mei 2006 - 10:58

    Michiel:

    Ik ben trots op je condorplaatjes. Veel plezier !

  • 06 Mei 2006 - 12:03

    JW+vrouw En Kids:

    En, ga je nu binnenkort ook "onze mannen" trainen in Afghanistan. Het is daar niet zo groen en wel erg warm (denk ik tenminste)
    Voor het overige veel plezier en geluk nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 64974

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: