Machu Picchu - Reisverslag uit Cusco, Peru van alwinsmit - WaarBenJij.nu Machu Picchu - Reisverslag uit Cusco, Peru van alwinsmit - WaarBenJij.nu

Machu Picchu

Door: Alwin

06 Mei 2006 | Peru, Cusco

hallo allemaal,

4 dagen geleden begonnen we aan een trekking naar Machu Picchu. De legendarische Incastad, en één van de grootste toeristische attracties in de wereld, ligt namelijk op een bergtop midden in de jungle. De traditionele Inca-trail zat vol en bovendien was het mooiste stuk geblokkeerd. We namen daarom een alternatieve route langs een ander pad en deel langs het treinspoor. Aangezien we 2 controleposten wilden ontwijken was er de nodige spanning. Zo moesten we ´s nachts door een dorpje waar de honden liever niet hadden dat je langskwam :) Af en toe moesten we de berm in duiken om een aanstormende trein te ontwijken. Maar verder was het landschap onderweg schitterend: Riviertje, steile en ruige bergen, ruines, cactussen en hier en daar een tunneltje.

De tweede dag moesten we 25 km lopen, met bepakking dus waren we behoorlijk moe toen we in Machu Picchu dorp aankwamen. Geluk had je daar de thermale baden die de spieren heerlijk ontspanden. Na een goede nachtrust gingen we de volgende ochtend dan omhoog. Machu Picchu is een gehele stad, met vooral landbouwterrasjes maar ook veel gebouwen. Wat het vooral zo mooi maakt is de omgeving, ruige bergen met als hoogte punt de steile piek Huayna Picchu, ook met gebouwen erop. Je vraagt je af hoe ze het er gekregen hebben. ´s Ochtends was het nog lekker rustig, toen we Huayna Picchu beklommen zagen we de hordes mensen al binnenkomen.
Het is maar goed dat we zo vroeg waren; de treintjes toeristen schoven nu langzaam over het complex. Al met al wel een schitterende, indrukwekkende stad in een prachtige omgeving. Met de trein gingen we terug en zo zagen we op een luie manier alle landschappen nog eens voorbijkomen.

Alwin

• 08 Mei 2006 - 13:43

Pete:

En weer een mijlpaal bereikt HOPPA, wederom genieten van de foto's, super!

• 09 Mei 2006 - 09:22

Rogier:

Egt weer coole foto's alwin!! Wat wordt het volgende doel???

• 09 Mei 2006 - 15:20

Mirjam:

Mooi man wederom! beetje illegaal langs die controleposten sluipen...spannund!
    Hier is het ook eindelijk zomers, mocht ook wel eens. anders steken jullie zo af bij de rest van de nederlanders straks met jullie velletje...
    Groetjes Mirjam

• 10 Mei 2006 - 12:03

Nancy:

Ik had wel eens van Machu Picchu gehoord, maar wist eigenlijk helemaal niet hoe het eruit zag. Echt super gaaf zeg!! Super mooie foto's!!!
    Die bestemming zet ik op mijn verlanglijstje.

• 15 Mei 2006 - 12:47

Caroline:

Hé Allie!

Zo jeetje man de foto's zijn en blijven écht super mooi! Echt leuk om te lezen wat je daar allemaal uitspookt...Ik denk dat Ankie haar hartje af en toe vast moet houden ;-)!! Hier is alles goed en het weer eindelijk ook. Nou veel plezier de komende tijd.

Groetjes,

Caroline