Schitterend mooi en helemaal klaar - Reisverslag uit Huaraz, Peru van alwinsmit - WaarBenJij.nu Schitterend mooi en helemaal klaar - Reisverslag uit Huaraz, Peru van alwinsmit - WaarBenJij.nu

Schitterend mooi en helemaal klaar

Door: Alwin

20 Mei 2006 | Peru, Huaraz

Na Machu Picchu gingen we raften, voor het eerst dat Bob en ik dit deden, was echt supercool. Toen ging ik alleen verder om de Nasca lijnen te bekijken. Figuren, meer dan 1000 jaar geleden in de woestijn gekerfd van tussen de 50 en 300 m groot. Met het vliegtuigje erover was de enige manier om deze supergrote en mooie kunstwerken te zien.

Daarna gingen we naar Huaraz, het trekkingcentrum van Peru. We gingen daar een hike doen door de Cordillera Huayhuash, die door National Geographic tot 2e mooiste trekking ter wereld is verklaard. We begrijpen nu waarom: Langs diepe valleien, mooie meertjes en hoge bergpassen zijn het toch de hoge sneeuwtoppen die het meeste indruk maken. Schitterend dat je deze van dichtbij kan zien.

Het gebied is erg afgelegen, sommige mensen wonen met 2 huisjes in 1 vallei. Het was bikkelen, iedere dag 8 uur en minimaal 1 bergpas op of over. Aan het eind van iedere dag kwamen we kapot aan, makkies waren er niet bij deze keer. Zeker als je (omdat je geen goede kaart hebt) nog een pas extra over moet. Daarna hebben we maar een beetje met een groep met gids meegelopen ;) Gelukkig maken de uitzichten (zie de fotos)uitzichten alles goed. Dit is werkelijk een van de mooiste stukjes die we in Z-Amerika hebben gezien.

• 20 Mei 2006 - 07:04

Rob:

ik geloof dat ik nu ECHT jaloers begin te worden.... Veel plezier nog verder!

• 20 Mei 2006 - 17:06

Vrouw En Kids+JW:

Om even in te haken op die opmerking van Rob.
    Wil jij de komende 2 weken geen fototoestel meer meenemen en lekker in een gewoon hotel een paar boeken gaan lezen. Want ja jaloers is op zich nog klein uitgedrukt.

Alhoewel. We genieten gewoon van die foto's en de verhalen. Mooi om te lezen/ te zien.

• 23 Mei 2006 - 15:10

Jeroen:

hey alwin echt gaaf allemaal, gewoon foto's blijven schieten want dan kunnen we zien dat er nog heel veel meer mooie plekjes zijn op de wereld.
    En ik ga het zeker ook nog een keer doen maar waarnaartoe weet ik nog niet, dat zie ik dan wel.
    Verders nog heel veel plezier daar.
    groetjes jeroen.